Klantcase - Belvertshoeve
Bijzonder project in de Oisterwijkse bossen
Belvertshoeve ligt middenin de bossen van Oisterwijk op een terrein van twee hectare. Van Wijk Telecom legde samen met automatiseerder Emma Solutions de voorzieningen aan voor data en telefonie van de twee restaurants en het zorghotel van de Belvertshoeve.
De Belvertshoeve bestaat uit brasserie De Belvertshoeve, Indonesisch restaurant Ibu-Aidit en een zorghotel. De bewoners van de zorginstelling runnen de horeca, begeleid door professionals, en voeren werkzaamheden uit op het terrein. Dit zijn jongeren met een licht verstandelijke beperking en soms ook psychosociale, psychiatrische of gedragsproblemen. “Vijf jaar geleden begonnen we met één mobiele telefoon en tien inwonende, lerende en werkende jongeren”, schetst adviseur Jos Nouwens. “Inmiddels werken hier zo’n vijfendertig professionals en begeleidden we negenentwintig jongeren. Belvertshoeve is gegroeid, we zijn professioneler geworden. Het werd hoog tijd om onze data- en telefonie up to date te maken.”
Een aanspreekpunt
De oorspronkelijke data- en telefoniesystemen waren niet meer toereikend. “Er viel regelmatig iets uit”, verzucht de directeur. “We wilden graag één aanspreekpunt voor alle vernieuwingen en kozen daarom voor Van Wijk Telecom. Op het terrein is glasvezel gelegd. Iedereen is nu bereikbaar via een vast toestel en de begeleiders via een vaste en mobiele telefoon die ook buiten het terrein bereikbaar is. Daarnaast hebben we op alle locaties internet.” Punt van aandacht is alleen nog de bekabeling naar Belvertshoeve toe. “Vanwege de afgelegen locatie is die nogal conservatief. Van Wijk Telecom is in overleg met Ziggo hierover. Daarnaast willen we onze zorgwoning in Oisterwijk zelf graag ook op het systeem aansluiten.”
Twee gezichten
Belvertshoeve heeft naar buiten toe twee gezichten. Ten eerste een commercieel gezicht voor de brasserie en het restaurant. Telefonisch en via internet worden er reserveringen geplaatst, afspraken doorgesproken en bestellingen doorgevoerd. Nouwens: “Daarnaast hebben we het zorghotel. Dat vereist een andere vorm van communicatie. Zo zijn veel begeleiders niet op een vaste plek, omdat ze aan het werk zijn met de jongeren. Als er iets gebeurt, moeten zij snel contact kunnen opnemen met collega’s en overal bereikbaar zijn.”
< terug naar overzicht
-
Klantcase - Skipov
Schoolvoorbeeld van telecomtoekomst. "Kinderen groeien tegenwoordig op met internet en digitale oplossingen. Scholen kunnen niet achterblijven." Lees verder >
-
Klantcase - Perron 3
"Wij zochten een regionale telecompartner, die ons alle zorg uit handen zou nemen." Lees verder >